Obezitatea la copii

obezitate_fratiObezitatea  este mai frecventa la copii in primul an de viata,  dupa varsta de 4-5 ani si in adolescenta decat in perioada prescolara. Unele probleme medicale pot determina obezitatate, dar,  daca este supraponderal,  mai mult ca sigur copilul dumneavoastra consuma mai multe calorii decat cele necesare pentru crestere si face prea putina activitate fizica.
Nu toti copii peste greutate sunt obezi. Unii copii au o structura fizica  mai mare decat cea pentru media lor si pari grasi dar nu sunt obezi. Un copil este considerat obez daca depaseste cu mai mult de 20% greutatea ceea ce este considerata greutate normala varstei lui.
Obezitatea este produsa,  in general, de mai multi factori. Ereditatea joaca un rol  important dar supraalimentarea este cea mai frecventa cauza,  in casele unde parintii sunt supraponderali si restul membrilor familiei vor avea toate sansele sa devina  supraponderali apoi obezi,  aici e clar ca problema vine din stilul de alimentatie. Alt factor foarte important este lipsa miscarii. In cazul in care copilul dumneavoastra petrece prea multe ore in fata calculatorului sau a televizorului caloriliile nu sunt folosite si se transforma in grasime.
Daca pescolarul dumneavoastra este obez  este momentul sa faceti ceva pentru ca acum mai aveti control asupra ceea ce mananca si asupra activitatii lui fizice  pe masura ce creste si devine independent, modificarea stilului de alimentatie si a face miscare va fi tot mai dificil.
Este important sa luati in calacul nevoile lui nutritive,  nu apelati la diete fanteziste ca pot fi foarte periculoase. Desigur prevenirea este mai buna decat o dieta. Momentul in care trebuie sa fiti atent cu privire la la obezitate,  mai ales daca in familie exista cazuri, este acela  in care se formeaza obiceiurile alimentare si de miscare. Obezitatea la copii nu se prea colereaza cu obezitatea la adult,  dar obiceiurile alimentare familiale pot persita in  adolescenta si la maturitate.
indexIata cateva sfaturi pentru o alimentatie  sanatoasa :
-Reduceti grasimile. Folositi lapte  degresat sau cu cantitate mica de grasimi 1,5% In loc de inghetata din comert incercati sa faceti acas inghetata di iaurt si fructe sau lapte si fructe sau pur si spmplu din suc de fructe proaspat stoarse .Poate fi o activitate foarte distractiva impreuna cu copii sa facem inchetata.
-NU DATI COPIILOR MARGARINA!!!!!Folositi unt,  faceti crema de branza de vaca cu condimente verzi penrtu a unge tartinele, si nu foarte generos si nu dati copiilor mezelurile din comert sau branza topita . Pe langa faptul ca contin extrem de multi aditivi si grasimi deci tot ce este mai nociv,  altceva nu prea au.
-Incercati sa faceti fripturi la cuptor din pui curcan sau carne de vita slaba pe care o taiati felii foarte suptiri si cu multe legume si cu asta sa asezonati tartinele.
Mancarea sa fie mai degraba coapta decat fiarta sau prajita.
-Mic dejun OBLIGATORIU. Copilul  isi formeaza  in acest  mod orarul alimentar sanatos si va  avea energie si putere de concentrare. Dati-i in mod regulat  fructe si legume proaspete, produse lactate, iaurtul simplu nu ar trebui sa lipseasca din alimetatia zilnica. Dar mentionez inca o data IAURT SIMPLU. Eu m-as feri sa alimentez un copil cu iaurt cu fructe. Iaurturile cu fructe contin consevanti si aditivi. Folositi faina integrala cand coaceti ceva, adaugati la iauart si lapte uneori fulgi de cereale si fructe uscate  (cateva bucatele de gust) si obisnuiti-va sa dati copiilor prajituri de casa (nu foarte des) si mai mult fructe.
Reduceti caloriile si zaharul. Folositi mai putin zahar in retete, incercati sa va orientati catre retetele pe baza de miere sau daca nu este posibil atunci folositi zaharul brun. Serviti copii mai de graba cu suc de fructe stors in casa si fructe proaspete,  dati-le cat mai putine deserturi coapte.

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: